المولعين بجاز

طبعا انتوا قريتوا الخبر ده اللي فيه ان الناس في اسطبل عنتر ح يولعوا في نفسهم
بس قريتوا تعليقات الناس؟
بصوا واحد كاتب ايه؟

يجمعون أنابيب البوتاجاز و مية النار لمواجهة الشرطة
تعليق مصطفى تـاريخ

٢٨/٩/٢٠٠٨ ٢٨:١٤

ما شاء الله على الخلق !! من الواضح اننا نتعامل مع مجموعة من المجرمين !! أنا لا اعلم حتى كيف احصل على مية نار !! لو الحكومة اعطتهم مكان صغير فى 6 اكتوبر لا .. يريدون مكان واسع فى منطقة عمار لانهم متعودين على هذه الرفاهية !! و لو الحكومة سابتهم للإنهيارات، تطلع لنا منظمة مثل كفاية لترفع قضية جنائية ضد رئيس الوزراء !! ماذا تريدون ؟؟ كان الله فى عونك يا مصر. فليتفضل احد المعلقين الافاضل بالتوضيح لى ما هية المطلوب من الحكومة لإعادة تسكين اكثر من مليون شخص (الذين لا اعلم من اين اتو)و من سوف يدفع تكلفة إعادة التسكين هذه ؟؟

وفيه تعليقات استفزازية كتير بس ده اكتر تعليق شلني: أيا كيسكيليا…سوفاج …مش جانتيي خالص دول… بيهددوا بالمية النارات والمتاويات واساسا هم جم منين الناس البيئة دي؟ دي ناس وهشة وهشة وهشة موت موت موت…امشوا من هنا يا جرابيع يا كلبين انتوا.
انا مش عارفة الاخ مصطفى لو حد جه بالامن المركزي والشوم يضربه ويشده من البيت بالعافية ويهد البيت على العفش بتاعه ح يبقى رد فعله ازاي؟ وازاي يصدق ان اللي بيعمل فيه كده وبيضربه وبيهد البيت على دماغه وعفشه بيعمل كده عشان مصلحته؟ وعشان خايف عليه ليموت؟ وعشان ح يوديه حتة احسن من اللي هو ساكن فيها؟
انا عايزة افهم ايه دخل الامن المركزي في اخلاء بيوت ايلة للسقوط او قائمة على منطقة خطر؟
يعني المجلس القومي لحقوق النسوان بتاع ماما سوزي ما نزلش جمعيتين يكلموا الناس كلمتين ليه بدل ما يرعبوهم ويفزعوهم بالطريقة دي؟ لو نيتهم سليمة ما نزلوش لهم ليه الناس اللي بتنزل كل مرة في انتخابات الوطني عشان تكلم الناس؟ ماهم غلابة وبيصدقوا اي حد يكلمهم كلمتين حلوين وعلى عكس كل المصريين بيستجيبوا وبيسمعوا الكلام بسرعة بس بالعقل
بالعقل مش بالرعب
يا اخوانا حد يحط نفسه مكانهم ويتخيل ان الامن جاي يجرجره ان شالله برة زريبة مين ح يصدق انه بيعمل كده عشان يسكني في حتة احسن؟
اه
وهم بيتغابوا وبيقولوا بعيد عن اشغالنا، ماهم معظمهم سريحة ح يسرح فين في ستة اكتوبر؟ اساسا ايجار الشقة اللي ح يدوهاله ح يدفعه منين اذا ما سرحش في الاشارات بفل وللا كلينكس وللا بخور
ماهي دي معظم اشغالهم قليل جدا لما تلاقي صنايعي هناك وبيبقى بيتعامل في حتة كأنه الدكتور اللي جاي من المانيا حدانا في البلد
يعني الناس اللي سايبين التعليقات دي بيعملوا كده ليه؟ ماحدش طلب منهم مساعدة بس ينقطونا بسكاتهم، وللا البني ادم لما بيحس انه مقصر بيحاول يبرر لنفسه ويطلع ان ضحيته هو اللي غلطان وللا ايه؟

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: